mandag den 14. november 2011

Gyserugens fjerde dag

Det er sidste dag i gyserugen og de fleste af grupperne er i tidspres så vi gik rundt og spurgte nogen af eleverne om deres gruppe var i tidspres… Og hvad de synes om ugen, læs her hvad vi spurgte dem om og hvad de svarede…


Interview med Lasse 6.y fra teaterværkstedet


Har du været inde på vores blog?
”Nej, men jeg har heller ikke tænkt mig at gøre det…”
Er du glad for det værksted du er kommet på?
”Nej, det var min fjerde prioritet så jeg havde regnet med noget som jeg hellere ville”
Er du glad for de lærere der er på dit værksted?
”Ja, de er fine nok”
Hvorfor?
”Jeg synes de er gode til at hjælpe og sådan noget…
Tror du i bliver færdige til tiden?
”Ja, vi er næsten færdige, så vi mangler bare lige at få det sidste på plads”
Kommer du i aften?
”Ja, det gør jeg”
Har du lavet en kage til i aften?
”Nej, jeg spiser bare de andres ”
Klæder du dig ud?
Ja, jeg har en maske som jeg tror jeg tager på”
Har du fået nogen nye venner?
”Ja”

Interview med Helene 5.X fra teaterværksted

Har du været inde på vores blog?
”Nej”
Er du glad for det værksted du er kommet på?
”Ja”
Hvorfor?
”fordi jeg elsker at lave skuespil og så videre, jeg kan godt lide teater”
Er du glad for de lærere der er på dit værksted?
”Ja vi ser dem ikke så meget, de er meget rundt til alle grupperne, det er lidt forskelligt”
Tror du i bliver færdige til tiden?
”ja, vi er allerede noget meget langt, selvom vi ikke troede det i starten”
Syntes du selv i er under tidspres?
”Nah på en måde, nogle gange”
Har du lavet en kage til i aften?
”ja to”
Kommer du i aften?
”Ja jeg har bagt en kage, så det regner jeg med”
Klæder du dig ud i aften?
”Ja Selvfølgelig”
Har du fået nogen nye venner?
”Ja”

Interview med Tonatiuh 4.x fra skriveværkstedet
Har du været inde på vores blog?
”Æhh nej, ikke endnu…”
Er du glad for det værksted du er kommet på?

Nej ikke rigtig”
Hvorfor?
”Jeg er ikke så vild med at skrive historier og sådan noget…”
Er du glad for de lærere der er på dit værksted?
”Ja”
Hvorfor?
”Fordi de er søde og de kan forstå en…”
Tror du i bliver færdige til tiden?
”Øøhm… Det ved jeg ikke helt…”
Synes du så at i er under tidspres?
”Nej, ikke rigtig…”
Kommer du i aften?
”Nej”
Har du fået nogen nye venner?`
Ja, sådan lidt midt imellem…”
Interview med Frederik 6.y fra skriveværkstedet

Har du været inde på vores blog?
Nej”
Er du glad for det værksted du er kommet på?
”Ja, det er da meget sjovt, vi laver en masse forskellige ting, og de fleste af tingene er udfordrerne…”
Er du glad for de lærere der er kommet på dit værksted?
”Yes”
Hvorfor?
Det ved ikke…”
Tror du i bliver færdige til tiden?
Det kommer nok til at knibe lidt…”
Kommer du i aften?
”Ja”
Har du lavet en kage til i aften?

”Nej”
Klæder du dig ud?
”Ja, det gør jeg”
Har du fået nogen nye venner?
”Ja”

Håndarbejdsværkstedet
Vi har besøgt håndarbejde værkstedet. Vi fik lov til at interviewe Zilan fra 6.y, som vi i gang med at sy en masse skrumpe hoveder og masser af uhyggelige edderkopper… De var også i gang med at fingerstrikke rigtig lange spindelvæv…
 De havde ikke så travl, da de var nået rigtig langt. De havde super sjovt og hyggede sig, imens de sad og syede alle de uhyggelige ting. I værkstedet var de ret mange, som havde hænderne i fuld  gang.
Interview med Zilan

1. Hvad syntes du om det værksted du er i?:
”Det meget sjovt.”
Hvorfor?:
”Fordi jeg har et grineren hold.”
2. Hvad er du i gang med at lave i jeres værksted lige nu?:
”Vi er i gang med at lave edderkopper, skrumpe hoveder og en masse uhyggelige kasser…”
Hvad skal i bruge dem til?:
”Til festen i aften”
3. Tror du at i når at blive færdige til i aften?:
”Ja vi allerede næsten færdige”

4. Kommer du med til festen i aften?:
”ja”
5. Skal du lave en kage til i aften?:
”Nej min mor kan ikke finde ud af, at bage kage!”
6. Har du fået nogen nye venner i dit værksted?:
”Nej jeg har altid kendt dem alle sammen”
7. Synes du at det var en god ide at lave en gyser uge?:
”Jeg syntes det var en okay ide”
Hvorfor?:
 ”Fordi det okay!”
Filmværkstedet
Vi har besøgt filmværkstedet og interviewet Mads fra 5.y. I filmværkstedet havde de rigtig travlt med at nå alt det de var i gang med til i aften. De var i gang med at lave mange gyserfilm… Mads var i gang med at lave en rigtig uhyggelig film sammen med sin gruppe… Vi håber at filmværkstedet når at blive færdige med det, de er i gang med at lave til i aften.


Interview med Mads
1. Hvad synes du om dit værksted?:
”Det er et godt værksted”
Hvorfor?:
”Fordi at vi laver mange spændene ting”
2. Hvad er du i gang med at lave i dit værksted?:
”Vi i gang med at lave nogen film”
Hvad handler filmen om?:
”Selvfølgelig handler den om gys”
3. Tror du at i når at blive færdige til i aften?:
”Selvfølgelig”
4. Kommer du i aften til festen?:
”Nej desværre”
Hvorfor?:
”Fordi jeg skal til træning”
5. Har du fået nogen nye venner?:
”ja”
6. Synes du at det er en god ide at lave en gyser uge?:
”Ja”

Syværkstedet - igen
Vi har besøgt håndarbejde værkstedet og interviewet Peter og Karl fra 6.x, imens Lone stod ved siden af. De havde ikke så meget travlt, fordi de var noget rigtig langt, de havde super meget tid, så derfor fik lige lov til interviewe dem. De var i gang med at lave en masse uhyggelige ting, f.eks. Skrumpehoveder, uhyggelige kasser, og lange spindelvæv.
Interview med Peter og Karl:
1. Hvad syntes i om jeres værksted?:
Peter: ”Det er fint nok”
Karl: ”Fint”
Hvorfor?:
Karl: ”Ja, fordi vi har verdens bedste lærer”
Peter: ”Enig”
2. Hvad er i i gang med at lave i jeres værksted?:
Peter: ”fingerstrikker en masse spindelvæv”
Karl: ” Laver nogen kasser”
3. Tror du at i når at blive færdige til i aften?:
Peter: ”ja”
Karl: ”Vi er allerede næsten færdige”
4. Kommer i til festen i aften?:
Karl: ”Ja”
Peter: ”Ja”
5. Skal i lave nogen uhyggelige kager til i aften?:
Peter: ”Nej”
Karl: ”Nej”
6. Har i fået nogen nye venner?:
Karl: ”Nej”
Peter: ”Nej”
7. Synes du at det var en god ide at lave en gyser uge?:
Peter: ”Ja”
Karl: ”ja”
Hvorfor?
Karl: ” Fordi vi ikke skal have undervisning med bøger osv.”
Peter: ” Fordi at det er sjovt”


1 kommentar:

  1. gode interviews;-) spændene at hører hvordan det er gået i alle værkstederne

    SvarSlet