mandag den 14. november 2011

Gyserugens tredje dag

Vi har været inde i håndarbejdsværksted. De syr uhyggelige edderopper og spindelvæv. I den tid vi var der inde sad de og arbejdede men hyggede sig. Vi har interviewet Signe 4.x og stillet hende nogle spørgsmål:

Er værkstedet sjovt?: Ja jeg syntes det er rigtig sjovt.

Hvorfor?: Fordi jeg syntes at vi laver ret meget og jeg syntes det er ret gyseligt noget af det og så syntes jeg bare at det er sjovt at sy.

Arbejder i godt sammen?: Ja det syntes jeg.

Bliver i færdig til tiden?: Ja det tror jeg helt bestemt vi gør. vi er noget rigtig langt.

Er det noget du vil anbefale til andre?: Ja jeg vil anbefale at vis der kommer et anden syværksted så skulle de prøve at melde sig på det. fordi jeg syntes at det er rigtig rigtig sjovt og jeg vil gerne have at andre prøver det.

Hvad laver man i værkstedet?: vi syr en masse ting bl.a. laver vi en masse edderkopper og spindelvæv

Vi har også været inde i Skriveværkstedet. Der var stille. Man kunne se at de koncentrerede sig. De skriver gyselige historier og laver collager. Vi har stillet Nicklas 6.y nogle spørgsmål:

Er værkstedet sjovt?: nej ikke specielt.

Hvorfor?: fordi at vi ikke må skrive det vi vil. Vi skal skrive ud fra en historie vi har fået læst op.

Arbejder i godt sammen?: ja det syntes jeg.

Bliver i færdige til tiden?: det ved jeg ikke helt.

Er det noget i vil anbefale til andre?: det ved jeg ikke. Jeg syntes det er ved at blive lidt sjovere.

Hvad laver man i værkstedet?: vi laver collager og skriver historier og finder på gyselige ting.


I teater værkstedet sidder de i grupper og arbejder. På teater værkstedet skal de lave teater og det står Pia Kraglund for. Da vi besøgte dem var de under tidspres. Vi fik af vide at de arbejdede i fire grupper.

Pia Kraglund teater værkstedet:
Hvad laver i i værkstedet?
Vi laver teaterstykker som skal opføres på torsdag.
Er du glad for det værksted du er kommet på?
Ja det var det værksted jeg ønskede og jeg kan godt lide det.
Har i nået det i skulle?
Vi er i gang men det er jo kun anden dag.
Er det svært?
Ja det er svært og finde noget der er uhyggeligt på en scene.
Er det sjovt at arbejde sammen med nogen andre end du plejer?
Ja de er meget søde der inde, hehe.
Sagde Pia Kraglund
Her har vi så interviewet en elev på teater værkstedet. Som sad og gerne ville interviewes. Han var total ivrig efter at give et interview. Så det blev jo lidt nødt til.

Otto 5.y teater værksted:
Hvad laver i i værkstedet?
Vi starter med at skrive stykket og finde kostume også laver vi stykket.
Er du glad for det værksted du er kommet på og var det det du ønskede?
Ja det er rigtig sjovt men min nummer 1 var film værkstedet.
Har i nået det i skulle?
Vi har nået ret meget men ikke det hele.
Er det svært?
Ja det er ret svært.
Er det sjovt at arbejde sammen med andre end du plejer?
Det er vel okay sjovt.
Hvad handler stykket om?
Det handler om nogle piger der bliver dræbt og noget med de skal ind i et hus og ofre noget og deres far er død.
Sagde Otto fra 5.y
Martin sad helt alene nede i film lokalet. Og lignede også en der var under tidspres. Hans hold var fuldt i gang med at optage deres film.

Martin Bentholm film værkstedet:
Hvad laver i i værkstedet?
Vi optager gyserfilm eller forsøger på det.
Er du glad for det værksted du er kommet på og er det det du ønskede?
Ja, både og.
Har i nået det i skulle?
Tja, men det tager jo lang tid at lave film.
Er det svært?
Det er ikke svært, men det er svært for eleverne. Fordi programmerne eleverne har kan jo det hele men det er svært at bruge dem.
Er det sjovt at arbejde sammen med andre end du plejer?
Jeg arbejder alene så.
Hvad handler filmen om?
De ligner hinanden det er vist noget med en morder.
sagde Martin Bentholm

Jonathan gik rundt og optog film da vi stødte på ham. De var under et stort pres da vi kom, så vi måtte lige overtale ham til et interview. Det var de andre i gruppen ikke meget for.

Jonathan fra film værkstedet:
Hvad laver i i værkstedet?
Vi filmer, optager og laver historier.
Er du glad for det værksted du er kommet på og var det det du ønskede?
Ja det var det.
Har i nået det i skulle?
Indtil videre ja men det kommer til at knibe.
Er det sjovt at arbejde sammen med andre end du plejer?
Ja jeg syntes det er okay.
Hvad handler stykket om?
Om 3 piger der bliver låst inde på en skole ved en fejl og så er der en morder som så vil dræbe dem.
Sagde Jonathan

1 kommentar:

  1. Fine interviews I har lavet, glæder mig til at læse mere om de næste dage..
    Sten

    SvarSlet